Sposób na tanie OC, czyli jak można skorzystać z akcji marketingowych


Identyczny, regulowany ustawą o ubezpieczeniach obowiązkowych zakres OC teoretycznie powinien pętać nogi towarzystwom ubezpieczeniowym. W praktyce okazuje się jednak, że potrafią one przyciągnąć nowych klientów atrakcyjnymi dodatkowymi polisami.

Darmowe dodatki do OC proponuje m.in.: PZU (Zielona Karta), Warta (mini assistance) czy Concordia (ubezpieczenie OC za szkody wyrządzone środowisku naturalnemu). Innowacje ubezpieczeniowe znajdują odzwierciedlenie także w regularnie prowadzonych akcjach marketingowych.

Ubezpieczenie OC może i nie jest elastyczne pod względem zakresu, natomiast wyżej wspomniane dodatkowe polisy i gotowe pakiety okazują się bardzo atrakcyjne dla docelowej grupy odbiorców.

I tak Ergo Hestia od początku firmowania polis marką You Can Drive oferuje tanie OC młodym kierowcom, którzy nie przekroczyli 30 roku życia.

AXA Direct z kolei nie tak dawno wprowadziła pakiet OC + AC dla kobiet. Prócz standardowego OC i autocasco panie będące klientkami AXA otrzymują także ubezpieczenie NNW kierującego, które zapewnia odszkodowanie w przypadku urazów lub śmierci będących wynikiem wypadku, Zieloną Kartę, niezbędną w trakcie wyjazdów do krajów nie będących członkami Unii Europejskiej, oraz ubezpieczenie assistance w wersji podstawowej. W ramach tego pakietu kobiety mogą dokupić także interesujące dodatkowe opcje do autocasco, jak osobne ubezpieczenie od kradzieży, a AXA przenosi im zniżki z OC na AC. W ramach dedykowanego ubezpieczenia kobiety mają zapewniony zwrot kosztów za taksówkę, samochód zastępczy na cały okres naprawy pojazdu, a nawet pokrycie kosztów operacji plastycznej po wypadku. Oferta bardzo atrakcyjna, prawda?

Inne towarzystwa ubezpieczeniowe oferują atrakcyjne zniżki. I tak Proama od jakiegoś czasu promuje bezpiecznych kierowców. Nowy klient Proama, który u poprzedniego ubezpieczyciela miał więcej niż 50% zniżki na OC i minimum rok bezszkodowej jazdy, otrzymuje 70% bonifikaty na ubezpieczenie OC, czyli więcej, niż u jakiegokolwiek innego ubezpieczyciela. Ta propozycja łączy się z prowadzoną od jakiegoś czasu przez Proamę akcją „Wrzucam na luz”, która propaguje kulturalne zachowanie na drodze.

Tabelą bonus – malus w rubryce „bezszkodowa jazda” bawi się także Warta. Klient tego towarzystwa otrzymuje maksymalną 60 – procentową zniżkę na ubezpieczenie OC już po trzech latach bezszkodowej jazdy, pod warunkiem, że ma więcej niż 30 lat. Jest to znakomita oferta dla każdego, kto nie chce czekać jeszcze kilku lat na otrzymanie maksymalnej zniżki.

Niektóre akcje mają charakter czysto okresowy. Można tak powiedzieć chociażby o tym, co aktualnie robi Compensa, reklamując „Euro promocję” – na czas mistrzostw Europy kierowcy, przychodzący do biur Compensy otrzymują 15% rabatu na OC i AC.

Inne zaś akcje prowadzone są w celach stricte edukacyjnych. O „Wrzucam na luz” wspominaliśmy wyżej, Liberty Direct z kolei przoduje popularnej facebookowej kampanii „Bezpieczny mały pasażer”. Rzecz może nie związana jakoś ściśle z ubezpieczeniami, ale, powiedzmy sobie szczerze, bardzo przydatna, edukuje bowiem, co zrobić, aby naszym pociechom podróże mijały zarówno komfortowo, jak i bezpiecznie.

Towarzystwa ubezpieczeniowe starają się zmieniać swój wizerunek jako instytucji skostniałych, przyciągając nowych klientów ciekawymi akcjami marketingowymi. W tą stronę poszło chociażby PZU, którego nowe logo ma świadczyć o nowoczesności. Słowa o uproszczeniu procedur nie są rzucane na wiatr. PZU swym klientom oferuje skrócony proces likwidacji szkody, który można monitorować przez internet. Od jakiegoś czasu także drogą online można wyliczyć i zakupić ubezpieczenie OC, a służy do tego PZU kalkulator.

Oceń artykuł:


  • © Infolinie & Telefony do Ubezpieczycieli. All rights reserved.
  • Design: HTML5 UP
  • Jekyll integration: Andrew Banchich